Недеља, Мај 17, 2015
Popravke kolovoznih konstrukcija
-POPRAVKE OŠTEĆENJA NA HABAJUĆEM SLOJU ASFALTA KOD KOLOVOZA SA FLEKSIBILNOM KOLOVOZNOM KONSTRUKCIJOM- Što se tiče popravke kolovoznih konstrukcija, Bačkagradnja koristi neke od proverenih sistema sanacije oštećenja na asfaltbetonskom zastoru. Naime, tehnologija radova na sanaciji oštećenja na habajućem sloju asfalta je sledeća: najpre se identifikuju oštećenja ( kod nas je odomaćen naziv "udarne" rupe ). Nakon identifikacije, oštećenje se uveća za dodatnih 30- ak cm. Zatim sledi obrada oštećenja pikhamerom ili pneumatskim čekićem. Nakon obrade, svi nevezani delovi se odstrane, i sledi grubo čišćenje metlom. Nakon grubog, sledi detaljno otprašivanje kompriminovanim vazduhom. Posle ove faze radova, sledi nanošenje bitumenske emulzije ili razređenog bitumena. Nanošenje emulzije nikako ne sme da se izvodi sipanjem po ivicama. Samo nanošenje bitumenske emulzije ili razređenog bitumena može biti ručno- metlom, ili mašinski- sprejom. Posle raspadanja emulzije, sledi postavljanje asfaltne mase. Masa se postavlja ručno- grtalicom za asfalt. Potrebno je ostaviti određeno nadvišenje, zbog valjanja. Valjanje se izvodi vibrovaljkom od oko 3t. Da bi se pustio saobraćaj, zakrpa mora biti dovoljno ohlađena, da čovek može da stavi šaku na nju. Cilj krpljenja kolovoza je da bi se smanjilo propadanje okolnog kolovoza, i da bi se povećala bezbednost učesnika u saobraćaju.



